maandag 23 april 2012

Borduren met de machine...

Gisteren ben ik heel de avond bezig geweest met het proberen borduurpatronen voor de embroidery machine te splitsen en te verkleinen.....
Dit is eerst een heel werk aan de computer maar met de uitleg die in Stitchathome gegeven wordt is me dit aardig gelukt.

Alles opladen op de embroidery Card ..... via de Reader/writer

 en dan met het kaartje naar de naaimachine....

hoe zet ik nu de 3 bestandjes (LA... UR... ENS) zo aan elkaar dat je niet merkt dat ik de borduurring (100x100) 3 maal heb moeten verplaatsen?

Het eerste gedeelte is niet moeilijk. 
Ik bepaal met de bijgeleverde mal van de borduurring waar het midden is.
Ik zorg dat de machine aan dit middelpunt begint te stikken.


Ziezo, het eerste gedeelte staat er op.

Voor det volgende bestandje UR... en ENS leg ik mijn mal telkens naast het geborduurde en bepaal opnieuw het middelpunt. Aan dit punt begint de machine opnieuw te stikken....


en dit is dan het eindresultaat. De letters staan allemaal op 1 lijn, maar ze staan nog niet allemaal even ver van elkaar. Er wordt aan gewerkt, ondertussen weet ik nu hoe het moet en met een paar aanpassingen komt dit wel in orde.


Ik kom later terug met het echte project waar deze proef voor diende.



4 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd. Klinkt interessant ! Puzzel ze nog even dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb echt wel heel lang gelezen en nog eens gelezen. en uiteindelijk is het toch wel simpel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals de meeste dingen is het simpel ... eens je het weet, ik vind het toch al heel knap hoor! En ik ben ook wel benieuwd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Muts voor Emma

Op de fiets kan het soms behoorlijk fris zijn met een helm op. Vandaar deze praktische muts voor frissere dagen. Het patroon is van:  https:...